PANKREAS KANSERİ

PANKREAS

Pankreas yaklaşık 15 cm uzunluğundadır ve yan yatmış bir armuta
benzemektedir.Gıdalardaki şekeri işlemesine yardımcı olmak için insülin de dahil olmak üzere
hormonları salgılar. Vücudun yiyecekleri sindirmesine ve besinlerin emilimine yardımcı olmak
için sindirim sıvıları üretir.
Pankreas kanseri, midenin alt kısmının arkasında yer alan bir organdır. Pankreas, sindirime
yardımcı olan enzimler salgılar ve kan şekerini dengelemeye yardımcı hormonlar üretir.
Pankreasta kanserli ve kanserli olmayan tümörler dahil olmak üzere çeşitli büyüme türleri
meydana gelebilir. Pankreasta oluşan en yaygın kanser türü, sindirim enzimlerini
pankreastan dışarı taşıyan kanalları kaplayan hücrelerde başlar (pankreatik duktal
adenokarsinom).
Pankreas kanseri, en iyi tedavi edilebilir olduğu erken evrelerinde nadiren tespit edilir. Bunun
nedeni, diğer organlara yayılana kadar genellikle semptomlara neden olmamasıdır.
Pankreas kanseri tedavi seçenekleri kanserin yaygınlığına göre seçilir. Seçenekler cerrahi,
kemoterapi, radyasyon tedavisi veya bunların bir kombinasyonunu olabilir.
Belirtiler
Pankreas kanserinin belirti ve semptomları genellikle hastalık ilerleyene kadar ortaya çıkmaz.
Sırttan yayılan karın ağrısı
İştahsızlık
İstenmeyen kilo kaybı
Cilt ve göz beyazının sararması (sarılık)
Koyu renkli idrar
Kaşınan cilt
Yeni diyabet teşhisi veya kontrolü daha zor hale gelen mevcut diyabet
Kan pıhtılaşması
Halsizlik
Pankreas kanseri türleri
Çoğu pankreas kanseri, pankreas kanallarını kaplayan hücrelerde başlar. Bu kanser türü
pankreas adenokarsinomu veya pankreas ekzokrin kanseri olarak adlandırılır. Daha az sıklıkla
görülen diğer türü, kanser hormon üreten hücrelerde veya pankreasın nöroendokrin
hücrelerinde oluşabilir. Bu kanser türleri pankreas nöroendokrin tümörleri, adacık hücre
tümörleri veya pankreas endokrin kanseri olarak adlandırılır.